Ana içeriğe atla

Çi- Akilah Azra Kohen

 Merhabalarrr. Bu yazıyı mutfakta, tarçınlı rulo yapmak için mayaladığım hamurumu beklerken, Sıla Özledim Onu şarkısı eşliğinde yazıyorum. Nasıl minnoş nasıl tatlı bir koku var size anlatamam. Tarçın kapağının kavanozu açılır da birkaç saat sürcek olan o kokusunu bırakır ya mutfağın her köşesine hani işte öyle bir koku. Yabancılarda yeni yıla özel yapılan bu tatlıyı sürekli dizilerde filmlerde görüyordum. En son Gündüzsefası'nda Sarah Jio'nun da tarifi vermesiyle kendimi tutamadım ve mutfaktayım ^.^


                                                              ''İyi bir hikaye asıl bittiğinde başlar.''

  Dayanamayıp mayalanmayı yarıda kesmemek için bir şeyler yazayım dedim. Fark ettim ki ben Çi yorumumu yapmamışım. Her yerde görmekten bıktığınız;bıktığımız Çi hakkında çok bir şey söyleyip sizi sıkmayacağım. Şöyle kısa bir yorum yapalım bakalım :)

 Çi, Fi'nin devam kitabıdır.
Bundan sonra, şimdi yazılmakta olan Pi kitabı yerini alacak raflarda. Çi Fi'ye göre daha durağan ama yine sürükleyici bir romandı. Zaten Fi'yi okuyup da şuan yazımı okuyor olanlar Çi'nin nasıl devam edeceğini az çok tahmin ediyorlar. Tahmin edileceği gibi Can Manay ve Duru arasındakilere daha çok açıklık getiriyor yazar Çi'de. Yani anlayacağınız değişik bir aşkı okuyoruz. Karşılıklı mı yoksa Can Manay'ın sapkınca sevmesi mi onu hala bilemiyorum. Sanırım kitabın sonundan bir şeyler çıkarabiliyorum kendimce. Fakat en sonunda hiç şaşırmadım diyemem. Çok fazla ipucu vermek istemiyorum okuyanlar için de :)

Fi,Çi, gelecek olan Pi sürükleyici, değişik bir seri. Pi'yi de yine az çok tahmin ediyorum. Ama gerçekten keyif alıyorum okurken. Aslında olaylar içine yazarın kattığı psikolojik konuşmalar çok hoşuma gidiyor demeliyim.

Bu arada çi insanın içindeki yaşam enerjisi demekmiş :)

      -Arka Kapak-

Hayat, insanın kendi potansiyeline ulaşabilmesi için dikkatle, incelikle, muhteşem bir zekâyla dizayn edilmiştir. Yapman gerekeni yapamıyorsan, olamıyorsan, doğamıyorsan hayat çok acıtır, anlaman için hırpalar, yorar. Seni sen yapabilmek için ne gerekirse yapmaya hazırdır.

Asla rahat bırakılmazsın.
Öylesine, anlamsız varolmazsın.
Mutluluğa saklanamazsın.
Öyleyse acına sahip çıkmalısın!
Çünkü acı, bilginin bedene inmesidir. 
Bilgiyi bedene indirmeli, olman gereken şeye dönüşmelisin.

Bu kitap 'kendine gelmek' için burada olduğunun farkına varabilenlere yazıldı. Fi ile çıkılan yolculuğun tek durağıdır Çi. Sadece farkındalığa giden, değiştiren, mutlaka geliştiren bir yoldur bu ama sunduğu seks, macera, intikam, ihtiras sizi aldatmasın, zordur.

Hayatı değil sistemi yaşadığımızı fark edenler, harakete geçmek için işaret bekleyenler, umursamayanlara karşı umursayanlar, hissedemeyenlere karşı hissedenler adına ve kendi tekamülünde kaybolmuşlar için yazılmış, dengeye adanmıştır. Hayat harekete geçen herkesi varması gereken yere götürür.
(Tanıtım Bülteninden)

                                                                                                        -Zeze

Yorumlar

Yorum Gönder

Senin de bu konu hakkında bir yorumun var mı ? Haydi paylaş benimle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kadının Adı Yok - Duygu Asena

ilk kez Duygu Asena okudum. Aslına bakarsanız ilk kez bu denli feminizmi savunan, bu denli kadın haklarından bahseden bir yazarı okudum. Dün öğlen başladığım kitabı akşamüzeri bitirmiştim. Yer yer neyden bahsedeceğini öğrenmek için okudum. Yer yer de gerçekten ne yapacak şimdi bu kadın dediğim için.

Yeni Yıl Çekilişi

 Merhabalar! Bir önceki postumda bahsettiğim gibi bu yeni yıla merhaba çekilişidir. Kazanan kişiye ocak ayının ilk haftasında, içi sürprizlerle dolu bir kutunun ulaşacağı çekiliştir. :) Kutunun içinde ne olduğunu çok söylemek istemiyorum. Söylersem ne anlamı kalır ki dimi ama yeni yıl hediyesi bu! Sadece şöyle bir ipucu vereceğim. Bir hikaye kitabı, bir şiir kitabı ve bir de roman barındıracak bu kutu içinde. Hepsi benim okuyup beğendiğim, başkalarına da önerdiğim kitaplardan olacak :) Aslında kafamdaki kitapların çoğu instagram hesabımda  var bile sanırım ubss. Hepsi harika kitaplardır :) Kutunun gerisi kocaman sevgiyle, umutla konulmuş küçük küçük gönülden gelen hediyelerle dolacak. Çok severek hazırlayacağım bir hediye :) Katılım şartlarına gelirsek çok çok basit.  1. tozluraflardannotlar.blogspot.com adresimin takipçisi olmak 2. Eğer kullanıyorsanız instagram'da takipçim olmak (hesabım için  tık tık ) (Eğer instagram hesabınız varsa oradan da katılıp, resmi

Okuduklarım #1 Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler- Jan-Philipp Sendker

 Sonunda kitabımı bitirebildim. Ve işte buradayım :) Bu muhteşem kapak tasarımı sayesinde aldım kitabı. Bir arkadaşımın da dediği gibi o kadar estetik ki kapak tasarımı, her bulunduğun ortama uyabilecek kapasitesi var. Şaka bir yana gerçekten kahvenin yanında iyi giden bir kitap oldu. Çenem çok düşmeden hemen kitabın konusuna geçiyorum :)  Burma'da yaşayan iki gencin aşklarını anlatıyor bu hikaye. U Ba adlı yaşlı, eski kitaplari toparlamayi seven bir Burmalı'nın ağzından anlatılıyor.  Kahramanlarımız; Tin Win ve Mi Mi.  Biri görme yeteneğini kaybetmiş bir diğeri ise yürüme şansını hiç yakalayamamış iki çocuk. Çocuk dedim. Çocuklukta başlamış aşkları çünkü. Tin Win annesinin onu terk etmesinden birkaç sene sonra görme duyusunu yitiriyor. Mi Mi ise kendi ağırlığını taşıyamayan minik ayaklarla geliyor dünyaya. İki miniğin yolları manastırda kesişiyor. Ve hikayeleri başlıyor..  Tin Win Mi Mi'nin ayakları oluyor; Mi Mi Tin Win'in gözleri... Burma'yı birlikte